سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ سومین جلسه «شورای سیاستگذاری ادیان حوزه‌های علمیه »با موضوع گزارش سفر مدیر حوزه‌های علمیه به اروپا

حوزه / مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه، گفت: در دیدار با پاپ و سه رئیس مجمع و چهار کاردینال، جلسات از حالت معارفه به سمت کاربردی رفت و پیشنهادهای کاری مشخصی آنجا مطرح شد و امیدواریم بتوانیم توافق هایی که انجام شده به ظهور و عمل برسانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری، مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه، در سومین جلسه شورای سیاستگذاری ادیان که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و به ریاست آیت الله اعرافی برگزار شد، با اشاره به سفر هیئت حوزوی به ۵ کشور اروپایی، بیان داشت: قبل از سفر مشورت هایی با بزرگان و هماهنگی با نهادها و اخذ نظرات بیش از سی نفر از اساتید و کارشناسان حوزوی و دانشگاهی انجام و چهار محصول ویژه برای این سفر ترجمه شد و همچنین برای مخاطبین خارج از کشور نیز پنج اثر ترجمه و آماده گردید.

وی افزود: درختواره رشته ای حوزه‌ و لیستی از ۲۵۰۰ اثر برگزیده فقهی، تفسیری، اقتصاد اسلامی، مدیریت اسلامی در عرصه های مختلف و سند راهبردی حوزه‌های علمیه به زبان انگلیسی ترجمه و طبقه بندی شد.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه با بیان رویکردهای این سفر، بیان داشت: این سفر چهار رویکرد اصلی از جمله رویکرد ادیانی، اسلامی حوزوی و المصطفایی، علمی دانشگاهی و دیدار با ایرانیان، شیعیان و مسلمانان داشت.

وی، با بیان این که سفر به واتیکان می تواند نقطه عطفی در تعاملات ادیانی حوزه باشد،خاطر نشان کرد: در دیدار با پاپ و سه رئیس مجمع و چهار کاردینال، جلسات از حالت معارفه به سمت کاربردی رفت و پیشنهادهای کاری مشخصی آنجا مطرح شد، امیدواریم با پیگیری و حمایت هایی که وزارت خارجه و سفیر ایران انجام می دهند و ارتباطاتی که خودمان برقرار کردیم بتوانیم توافق هایی که انجام شده به ظهور و عمل برسانیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری در پایان در رابطه با استفاده از ظرفیت های مختلف نهادهای حوزوی، بیان کرد: نگاه بر این بود که به نمایندگی از کل ظرفیت های حوزه علمیه صورت بگیرد و در جای جای سفر از ظرفیت حوزه علمیه خواهران، جامعة المصطفی، جامعة الزهرا(س)، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور) و ظرفیت های علمی پژوهشی موسساتی که در قم و کشور وجود دارند، گزارشاتی داده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha